Serviceaftale med reservedele

Serviceaftale med reservedele

EBIKECARE PLUS - SERVICEAFTALE

Som en naturlig del af EBIKECENTER's EBIKECARE serviceordning, så har EBIKECENTER udviklet en Serviceaftale med fast lav månedlig betaling hvor du ikke behøver at tænke så meget på om du skal have tingene lavet, og hvad det koster når din elcykel skal til service:

EBIKECARE PLUS sørger for at din elcykel bliver vedligeholdt i løbetiden efter vores vejledende serviceplanen - tingene bliver udskiftet, adskildt og smurt uden at du behøver at bekymre dig så meget om du har råd, når udskiftningen foretages.

 

VIDSTE DU AT DU KAN SPARE 10% PÅ HELE DIN VÆRKSTEDSREGNING
MED EN EBIKECARE PLUS?? 
 

Det koster din serviceaftale

Small
(< 3000 km)

Medium
(< 6000 km)

Large
(< 9000 km)

til indvendige gear

129,-

229,-

329,-

til 9 udvendige gear

199,-

399,-

599,-

til 10 udvendige gear

219,-

439,-

659,-

til øvrige udvendige gear

239,-

479,-

719,-

Udkørsel kan tilkøbes for 50,-/måned (i Hovedstadsregionen) ellers sparer du 25% på den normale kørselssats

Løbende betaling.

Når du tegner en EBIKECARE PLUS SERVICEAFTALE - så betales den samlede serviceaftale over aftalens løbetid måneder. Ved tilmeldning betaler du den første ydelse og du vil efterfølgende modtage en faktura til betaling - enten via link, mobilepay eller bank overførsel.  Ved manglende betaling fremsendes rykker med gebyr på 50,-, som skal betales inden for 10 dage. Betales rykkeren med gebyr ikke, ophører serviceaftalen uden yderligere varsel.

Regulering af Serviceaftale

Ændrer dit kørselsmønstrer sig, så kan vi sammen regulere din serviceaftale, således at du ikke får ekstra regninger eller betaler for meget. Din “gamle” serviceaftale ophører og der tegnes en ny aftale" for den resterende periode, hvor der tages hensyn til kørte Km, allerede forbrugte materialer og indbetalinger. Først kommende betaling er den efter følgende 1.

Ophør af Serviceaftale

Ved ophør af serviceaftalen foretages der ikke refundering af forudbetalinger eller eventuelle ikke forbrugte reservedele.

Læs mere om hvad Ebikecare PLUS indeholder her

Tegner du en EBIKECARE PLUS SERVICEAFTALE så er der inkluderet de reservedele der kræves samt arbejdsløn i forbindelse med udskiftning m.v. i hele perioden - på den måde sikre vi os at din elcykel kører optimalt og sikkert i hele perioden - kort sagt så indregner vi arbejdsløn ved udskiftning og reservedele i henhold til forbrug ud fra de, af dig, forudsatte kørte km og den anbefalede serviceplan. Skulle dit behov ændre sig i perioden, så opdateret vi serviceaftalen til at matche dit behov.Det forudsættes at du som bruger selv er opmærksom på at dine dæk skal kontrolleres og pumpes løbende, samt at kæden ligeledes skal kontrolleres og smøres løbende. Husk også at aftørre og smøre din forgaffel (med forgaffel egnet smøremiddel), når du smører din kæde. Bliver dette ikke foretaget vil din elcykel kræve oftere udskiftning af kæde, dæk samt flere forgaffel services, som ikke er inkluderet i serviceaftalen.Service- og vedligeholdelsesaftalen omfatter løbende service, i henhold til den Anbefalet Serviceplan, software opdatering af systemer, reservedele i henhold til den Anbefalet Serviceplan samt arbejdsløn i forbindelse med udskiftning af de slid reservedele, der måtte være nødvendigt at udskifte i henhold til den Anbefalet Serviceplan.

Det er omfattet af Ebikecare Plus Serviceaftalen:

  • Bremseklodser / skiver Forklinger / Tandhjul
  • Bagklinger / Tandhjul
  • Gear- og bremsekabler, både inder- og yderkabler herunder til hydrauliskebremser
  • Kæde / Tandrem
  • Udskiftning af dækslanger
  • Opdatering af elektoniske dele (hvor det er muligt)
  • Kontrollerende service
  • Smøring af kæde og gaffel ben på affjedreret forgafler og dæmper.
  • Udskiftning af ovenstående dele iforbindelse med almindelig slid. (som kræves udskiftet grundet almindelig brug. Ved misligeholdelse, skade eller anden årsag til at komponenterne er ødelagt og kræver udskiftning afregnes dette seperat)
  • Udkørselse for kun 50,- ekstra pr. måned - ellers så kan du opnå en rabat på 25% af den faste udkørselsessats
  • 10 % rabat på øvrige reparationer

Det forudsættes at du som bruger selv er opmærksom på at dine dæk skal kontrolleres og pumpes løbende, samt at kæden ligeledes skal kontrolleres og smøres løbende. Husk også at aftørre og smøre din forgaffel (med forgaffel egnet smørremiddel), når du smører din kæde. Bliver dette ikke foretaget vil din elcykel kræve oftere udskiftning af reservedele som ikke er inkluderet i serviceaftalen.Det er IKKE omfattet af Flex Service Plus Serviceaftalen:

  • Dæk
  • Nav Service
  • Service af affjedret forgaffel / bag dæmper
  • Eger
  • Fælge
  • Knækket / bøjet dele som f.eks. display, håndtag, skærme, bagagebærer m.fl.
  • Bøjet/Skæve fælge 
  • Håndtag
  • Geargreb
  • Sæde 
  • Lås
  • Arbejdstid iforbindelse med udskiftning af skadet dele
  • Batteri
  • Display
  • Motor
  • Adskillelse, smøring of reparation af hjul-motorer.

Sådan foregår det

Ønsker du at benytte dig af vores Ebikecare Plus Service, så aftaler du med os at du gerne vil indgå i Ebikecare PLUS. Vi finder sammen, hvis du ikke allerede har fundet ud af de, hvilken km-pakke der passer dig - så tilmelder vi dig til månedlig betaling som trækkes via dit betalingskort, eller via Mobilepay Abn. Mindste bindningsperiode er 12 måneders tilmeldning (f.eks. mindsteprisen er 12 x 224,- = 1.548,-) - herefter kan du udtræde af serviceordningen når du har lyst. Serviceabn. er månedlig og forudbetalt, og opkræves den første dag i måneden.Du kan altid tilmelde dig vores Ebikecare Plus serviceaftale - uanset om din elcykel er 1 måned eller 4 år - også selv om den ikke er købt hos EBIKECENTER - dog skal vi kunne supportere og have mulighed for at skaffe dele til elcyklens elektriske system som motor, ledninger, display og batterier. Vi forbeholder os ret til at forlange at cyklen gennemgår et fuldt service forud for indgåelse - Kontakt os hvis du er i tvivl. Vil du undgå en regning på første service efter at have tegnet en service aftale, så anbefaler vi den er tegnet mindst 3 måneder før første service.

Hvad skal jeg vælge

Ebikecare Plus Serviceaftalen er opdelt i 3 niveauer:

  • Small: som svarer til 2 service om året (svarende til halv årligt). Den er velegnet til dig der kører maksimalt 3.000 årlige kilometer
  • Medum: som svarer til 4 service om året (svarende til kvartalsmæssigt årligt). Den er velegnet til dig der kører mellem 3 og 6.000 årlige kilometer
  • Large: som svarer til 6 service om året (svarende til halv årligt). Den er velegnet til dig der kører maksimalt 6 og 9.000 årlige kilometer

Vi anbefaler at du vælger den aftale der passer til dit kørselsbehov f.eks. har du 12 km til arbejde, så kan din beregning se således ud: 12 km x 2 ture / dag x ( ( 52 uger - 7 ugers ferie og ferie dage) * 5 dage pr. uge) = 5.400 km - her anbefales medium serviceordningen. Forventer du at køre mere end 9.000 km / årligt, så kontakt os for beregning af en service aftale.

Ebikecare Plus FAQ

  • Kan jeg komme når jeg har lyst? Du kan komme med cyklen inden for vores åbningstid - også selv om værkstedet har lukket.

  • Hvor mange service er inkluderet? Vi anbefaler serviceintervaller af 1.500 km - så der er henholdsvis 2 (small), 4 (medium) og 6 (large) årlige services - kommer du flere gange så afregnes de efter den til enhver tid gældende prisliste.

  • Hvad hvis jeg vil stoppe inden for de første 6 måneder? Mindste bindningsperiode er 12 måneder, så du vil altid modtage mindst 12 opkrævninger. Der foretages ikke refundering af ej brugt reservedele/services.

  • Hvad hvis jeg har jeres tidligere serviceordninger? Så fortsætter du stadig med samme ordning som hidtil, så længe du har den samme elcykel. 

  • Kan jeg også købe Ebikecare Plus til den almindelige cykel? Ja - det kan du godt.

  • Du punkterer? Stå af elcyklen, og træk til din destination. Kontakt eventuel os for udskiftning af slangen - du kan også benytte andre værksteder uden det går ud over serviceaftalen. Fortsætter du med at benytte elcyklen med skade på eger, dæk eller fælg, opfattes dette som misligeholdelse, og er ikke omfattet af serviceaftalen.

  • Kan jeg tegne en serviceaftale hvis cyklen ikke er købt hos jer? Ja det kan du godt, dog kan der være elcykler vi ikke kan udføre service på, da vi ikke kan skaffe reservedele til dem.

  • Hvad hvis jeg kører mere end den serviceordning jeg har købt? Vi følger altid vores anbefalet serviceplan, og skal du have skiftet flere dele end hvad vi anbefaler (ud fra serviceplanen), så anbefaler vi at ordningen reguleres. Ønsker du ikke den reguleret, så forbruger vi maksimalt de reservedele som den anbefalet serviceplan forskriver - selv om du har opbrugt reservedelene før udløb af serviceaftalen - betalingen fortsætter dog frem til udløb af perioden.

  • Må min cykel gerne være en 3-hjulet? I første omgang så er vores aftaler kun for 2-hjulet cykler, da de 3 hjulet ofte kræver specielle reservedele vi ikke har i vores program

 * EBIKECARE PLUS aftalen er individuel beregnet ud fra din elcykel og dit forventet kørselsbehov.