Anbefalet Serviceplan

I alt: vare(r)
Total: 0

Der er i kurven.

Absolut ingenting :)

Ebikecenter har e-mærket

Anbefalet Serviceplan

Som en del af EBIKECARE, så har vi lavet en serviceplan, hvor du kan se hvad vi anbefaler der udskiftes på de forskellige services. Planen er vejledende og tager udgangspunkt i Serviceintervaller pr. 1.500 km. Kører du mindre end 3.000 km/årligt så bør der foretages service i februar/marts og igen i oktober/november *.

Serviceplanen forudsætter at du, som bruger selv, er opmærksom på at dine dæk skal kontrolleres og pumpes løbende, samt at kæden og forgaflen ligeledes skal kontrolleres og smøres løbende. Bliver dette ikke foretaget vil din elcykel kræve oftere udskiftning af kæde, dæk samt at der bliver foretage flere services af din forgaffel.

Har du lige købt din elcykel, så skal du komme til et ekstraordinært service SENEST efter 500 km eller 2 måneder - alt afhængig af hvad der kommer først - dette kan ikke fraviges og tæller som en del af serviceplanen.

  Service nr. 1. 2. 3. 4. 5. 6.**
Bremser            
  Klodser, fælgbremser *S* *S* *S* *S* *S* *S*
  Klodser, Skivebremser   *S*   *S*   *S*
  Væske (Fælgbremser & Skivebremser)   *S*   *S*   *S*
  Bremsekabler     *S*     *S*
               
Gear, Kæde & Krans/Tandhjul            
  Kæde *     *S*     *S*
  Krans/Tandhjul bag     *S*     *S*
  Tandhjul for           *S*
  Indvendige gear     *S*     *S*
  Udvendige gear   *S* *S*   *S* *S*
  Gearkabel     *S*     *S*
  Gates Carbon Rem (v. 15.000 km)            
               
Andre sliddele            
  Dæk, Fælgbånd & Dækindlæg   *S*     *S*  
  Affjedret forgaffel **   *S*   *S*   *S*
  Krank     *S*     *S*
  Forhjulsmotor     *S*     *S*

 

For resten af delene på cyklen anbefales det at de bliver skiftet efter behov, ligesom at ovenstående ikke udskiftes hvis der ikke er behov for det. 

Reservedele og Arbejdsløn afregnes efter faktisk forbrug, til den enhver tid gældende time- og stykpris. Spørg for pris estimat.

* Det anbefales at kæden løbende rengøres og smøres - alt afhængig af brug og vejrforhold.

** Har du affjedret forgaflen skal den løbende rengøres og smøres - manglende vedligeholdese af forgaflen påvirker garantien på denne. Er du i tvivl så spørg vores personale.

 

Det skal du huske!!!:

  • Vi anbefaler at du kommer til service afhængig af hvor meget du kører - f.eks. hvis du kører 800 km/årligt - så kommer du forår (februar/marts) og efterår (oktober/november). Hvis du kører mere - f.eks. 5.000 km/årligt så kommer du for hver 1.500 km - på den måde kan vi nå at fange eventuelle skader/slid på din elcykel før de når at udvikle sig til en uheldig og potentielt dyr skade/reparation.
  • Tidsbestilling er påkrævet. Vi beder dig bestille tid, så vi kan sikre os at du kan får din elcykel igen så hurtigt som muligt; vi ved godt at du ikke kan undvære den - så er vi nemlig forberedt og har tid til din elcykel. Du kan selvfølgelig altid komme med din elcykel, men vi kan ikke love at den kommer først i køen.
  • Tidsbestilling er påkrævet. Med tidsbestilling er vi forberedt og har tid til neop din elcykel. Så skal du ikke undvære den så længe.

 

* Har du den udvidet motor garanti skal der foretages service hvert 1.500,- km. Kører du under 3.000 km / årligt, skal der foretages service hver 6 måned / halv årligt.
** Efter sjette (6.) service  betragtes det syvende (7.) service som det første (1.) service og så fremdeles.

EBIKECENTER | BOSCH EBIKE EXPERT | BOSCH EBIKE CERTIFIED

EBIKECENTER | SHIMANO STEPS EBIKE EXPERT | SHIMANO STEPS EBIKE CERTIFIED

EBIKECENTER | E-MÆRKET WEBSHOP

Nyhedsbrev

 

 
Start chat
1
Close chat
Hejsa! Klik på Start for at skrive med os :)

Start